NiNE WHiSKEY TWO GOLF ROMEO MiKE (9W2GRM)

~A PaRt Of MaLAySiaN AmaTEuR RAdIo STatiON~

Si Bulat 9W2GRM

Si Bulat 9W2GRM

My Apparatus Assignment

Type Of Apparatus :
Amateur STN (Class B)

Apparatus Assignment No :
01492027-000SU/122009

Visitor's Counter

Follow My Blog

eQSO

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Daulat Tuanku

Daulat Tuanku
ASSALAMUALAIKUM W.B.T.

Selamat Datang Ke Laman Blog Saya.
Salam Kontek Kenal Buat Semua Rakan - Rakan.

Handle : Mohd Razi Bin Masduki.

Callsign : 9W2GRM.

Base Station : Jalan Kebun, Shah Alam, Selangor Darul Ehsan, Malaysia.

Email : putrafarzy@gmail.com

Yahoo Massengger : putrafarzy@yahoo.com

Hp Number : 012.664.8041

Semoga Rakan-Rakan Dapat Manfaat Dari Bahan-Bahan Yang Terdapat Dalam Laman Blog Saya Ini Dan Saya Harap Rakan-Rakan Dapat Memberi Komen, Pendapat, Cadangan, Teguran, Nasihat Dan Apa Jua Untuk Saya Menambah Baik Isi Kandungan Dalam Laman Blog Saya Ini.

Jumpa Dan Jumpa Lagi,

73,

Cherio.

SCS Communication & Sport (SCS) telah ditubuhkan secara rasminya 4hb Oktober 2006. Penubuhanan SCS ini telah diperkenankan oleh YBM Tunku Abdul Jalil Ibni Tunku Osman (9M2 TJO), yang juga merupakan sebagai penaung dan pemilik kepada repeater SCS Communication & Sport.

Penubuhan SCS ini adalah sebagai kesinambungan kepada usaha dan perjuangan kami dahulu dalam SACC yang telah dibubarkan secara rasmi pada 20 September 2006, ekoran dari perasaan khianat dan iri hati rakan-rakan yang tidak mematuhi kehendak-kehendak asas dan tidak tahu tentang sejarah penubuhan SACC, sehingga membawa kepada penarikan balik penggunaan frekuansi dan repeater.

Justeru itu, SCS Communication & Sport : The Pre-Amateur Radio ditubuhkan bagi menyediakan satu platform kepada peminat-peminat radio amatur yang masih belum memiliki lesen (Apparatus Assignment) radio amatur untuk menggunakan radio komunikasi dan sekaligus mendidik ke arah memiliki lesen radio amatur (9W2) di Semenanjung Malaysia khususnya di kawasan Lembah Klang.

SCS (dahulunya dikenali dengan SACC) telah banyak melahirkan warga HAM di Malaysia, khususnya di Lembah Klang. Visi dan Misi penubuhan SCS adalah bertujuan untuk mengelakan SWAL dari menggunakan frekuansi-frekuansi `haram' yang mungkin boleh mengganggu frekuansi-frekuansi lain yang telah dikhaskan oleh pihak MCMC kepada badan atau pertubuhan yang lain.

*Sumber Dari http://www.scs.net.my

0 comments

Post a Comment